Friday, July 25, 2014

آيـــات مـــيـــمـــيــــة




نـون @
 والسيدة مـيـم @
هن نساء ملعونات @
 و اللواتي قلن ولنا في أحمد حياة @
هن ساذجات @
 ليس لهن من أحمد شيئا @
 فأحمد من وحي خيالات @
 ماهو إلا بضعة أمنيات @
مسطورة  في ترنيمة @
 إن تنظر إليه ميم @ ترديه صريعا @
و إن ترأف به @ تلقيه في الخطيئة @
 و إن طلب العفو @ تنتقم @
يرجوها لتنسى @ فتتذكر @
 يغويها لتضاجعه @ فتقتله @
يموت @ فتحيا @
 يكسرها @ فتتكاثر @
يأسرها @ فتتحرر @
 تقتله @ فيعشق @
يعشقها @ فتكره @
تكرهه @ فيندم @
يلتفت @ فتنفلت @
 يثمل @ فتتماثل @
يجز @ فتجزع @
يلحق بها @ فتهرب @
يمسكها @ فتمسك عنه @
إن ميم لملعونة @
قهرها أحمد  فأصبح من الخاسرين @
و إن أحمد بالميم شغوف @
لا يعرف مدى لعنتها @
كلدغة أفعى @
إن أحمد لملعون @ لا تلعنه إلا ميم @
لا تقترب منه @  ولا تبتعد @
لا تهجره @ ولا به تلتصق @
هما خطين متوازيان @
لا يلتقيان @ ولا يفترقان @
يا أحمد @ إن ميم ليست إحدى أضلعك @
بل هي ما بينها يا غبي @
يا أيها النساء @ ميم لا تعشق ما تعشقون @
ولا أنتن عاشقات  ماتعشق ميم @
فليس كل من إسمه أحمد هو أحمد @
يا أحمد @  إن كنت تقرأ  فــميم تحبك جدا @

صدقت ميم و كانت من الكاذبين

**

أخــر الكــلام

يلعنك يا أحمد .. يلعنك يا حـبـيـبـي
_________________


إنــتــهــى


16 comments:

Anonymous said...

أحييييييييييه يخرب عقلك يا خيخة
إيه ده ؟!!!!!
إنتي فاجرة والنعمة
دايما متغيرة في أساليبك في الكتابة وده اللي بيخليني اقرالك وأحب كتاباتك
طول عمرك متميزة وموهوبة
بس البوست ده فااااااااجر
حلو أوي

Anonymous said...

أنا واثق إن البوست ده حاز على إعجاب القراء
وواثق إن محدش منهم هيعلق ويقول إن البوست عاجبه
والسبب إنهم خايفين يكون اللي انتي كاتباه يكون كفر فخايفين يقولوا حلو اللي انتى كاتباه احسن يشاركوا في الكفر ده
انا كمان خايف
لاني معرفش حكم اللي انتى كاتباه ده
بس انا فعلا معجب بيه وعاجبني جرأتك في الكتابة بأساليب متخطرش على بال إبليس
بس صدق اللي قال الفنون جنون
وانتي فنانة في كتاباتك
وفنك لا يخلو من شطحات الجنون
ممتازة يا نورا
بوست هاااااااااااايل

دمتي كاتبة مبدعة مجنونة
:)

Anonymous said...

مين قال ان التأثٌر ببلاغه وجمال أسلوب القرآن كفر ؟ ، بوست جامد كالعاده كل سنه وانتى طيبه يا خيخه Hossam

Anonymous said...

بطبعك مبدعه
و كعادتك متجدده

Anonymous said...

معرفش الكتابه بالشكل دة حرام ولا لا بس انا بستمتع باى بوست بتكتبيه

يارب دايما تكونى بخير

بـت خـيـخـة وأي كـلام said...

شكرا ليكم كلكم على تواصلكم معايا

____________

Hossam

والله كنت على بالي وبقول حسام بقاله فترة مش بيعلق

مبسوطة انك بخير
كل سنة وانت طيبة يا حسام
:)

___________________

ردا على تعليقات لم تنشر


شريف حسين

تعليقك حلو .. ليه مش للنشر ؟
:)
كل سنة وانت طيب يا شريف

_________________

بوبو

إزيك يا هبة
كل سنة وانتي طيبة يا حبيبتي
و عيد سعيد عليكي وعلى وليد و الولاد يارب

بالنسبة للموضوع ادينى بس لحد اول الاسبوع الجاى نكون دخلنا فى الشهر الجديد و عملنا الميزانية و نشوف هنقدر نعمل حاجة ولا لأ
هابلغك على يوم السبت كدة الأخبار
و إن شاء الله خير
:)

__________________

ريهام

مكنتش جبيرة يا بنتى
كان ربطهالي بـ شاش و بلاستر بس
وبعدين انتي معتقدة إن أنا كنت هاستحمل الرباط أسبوع ؟
أنا فكيته بنفسي تاني يوم
نيهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاع

أنا الحمد لله أحسن دلوقتي
متحرمش منك يا روما
:)
:*

Anonymous said...

مفيش بوست ليكى بيفوتنى ، ساعات كتير من كتر حلاوه البوست بستمتع بقرايته وبنسى اكتب تعليق وساعات ببقى عاوز اكتب وأُثنى على روعه أدائك وبقول بلاش عشان متتغرِش وتتنطط علينا وتقفل المدونه 😊😊 Hossam

Anonymous said...

خوخة عندي موضوع وعاوز اخد رأيك فيه أنا خاطب واحدة بحبها جدا و متفاهمين على كل حاجة بس الا موضوع واحد وهو الخلفة هى عاوزة تجيب عيال وتبقى ام وانا مش عاوز اجيب عيال خالص شايف ان العيال هم وحرام اجيب عيال مش هاعرف اربيهم كويس وكدة انا هاظلمهم وهى مصممة انى متشائم وكل كلامها مالناس كلها بتخلف اشمعنى احنا اللي منخلفش انا مش مقتنع بصراحة انى اجيب عيال وخلاص ومفكرش في مستقبلهم وانا لحد دلوقتي مستقبلي مش واضح وممكن تحصل اى حاجة تخليني مشتغلش انا مش حاسس انى مطمن علشان اجيب عيال ومش عارف اقنعها ازاى بوجهة نظري
المشكلة بقى ان انا وصلت لمرحلة انها لو اصرت على موضوع العيال ده انا هافسخ الخطوبة رغم انى بحبها بس موضوع الخلفة ده عندى مهم جدا ولازم اللى اتجوزها تكون هى كمان مش عاوزة عيال
اهلى كلهم معارضني في تفكيري وبيقولوا عليا مجنون وان ده حقها ومفيش واحدة هتوافق على انها تتحرم من امومتها
انا مش عارف اعمل ايه وهو انا كدة مجنون؟
مستني رأيك بسرعة يا خوخة علشان انا بثق فيه

Hussein said...

كنت قد ارسلت تعليقا، هل استلمتيه؟

بـت خـيـخـة وأي كـلام said...

حسام


ربنا يجبر بخاطرك يارب زي مابتجبر بخاطري
بس موضوع قفل المدونة ده مالهوش علاقة بالغرور و التنطيط على خلق الله
ده بيكون لدواعى نفسية والله
ربنا يكفيك شر الإكتئاب و توابعه
:)

شكرا يا حسام
:)

_________________________


الغير معرف

بغض النظر على انى متفقة معاك فى وجهة نظرك
بس خطيبتك مالهاش ذنب برضه انها تتحرم من وجود اطفال في حياتها
ولو انت فعلا مصر على رأيك يبقى على الاقل متفسخش انت الخطوبة
و خليها تيجي منها هى
كفاية انها موجوعةانك مش عايز اطفال
فبلاش توجعها تانى و تفسخ انت الخطوبة
__________________

حسين

لا لم استلمه

عمرو يسرى said...

بوست يعدل المزاج

sherif hussien said...

هو ميعاد الايفينت بتاع التبرع بالدم الجاي امتي؟
اصل انا في اجازة وبصراحه كنت عاوز ابقي معاكو في اليوم ده

بـت خـيـخـة وأي كـلام said...

عمرو يسري

شكرا يا عمرو

:)

_______________________

شريف حسين

أول جمعة من شهر نوفمبر إن شاء الله
:)

______________________

بوبو

معرفش هتقري التعليق ده ولا لأ
بس لو قرتيه سيبيلي تعليق إنك قرتيه

بالنسبة للموضوع اللي كلمتيني فيه
الميزانية للأسف لن تسمح
:(

___________________

ردا على تعليقات لم تنشر


وائل


طيب ماشي .... بس أنا قاعدة مع شريف الأيام دي
فسيباكم لضميركم يا أوغاد
:)))

___________________

أحمد الدريني

أنا مفهمتش السؤال و مفهمتش تقصد إيه بكلامك
مفهمتش أي حاجة بصراحة
!!!!!!
:/
-_-

______________________

الغير معرفة

يا حبيبتي انتي مالك بيا ؟
!!!
انا ظروفي و شخصيتي مختلفة عن ظروفك و شخصيتك
فبالتالى انا لما اخد قرار بالطلاق بكون قادرة على تحمل تبعاته وقادرة على تحمل المسؤلية كاملة والاعتماد على نفسي
لكن انتي اللي فهمته من كلامك ان قرارك مش بإيدك و بإيد أهلك و هم متحكمين فيكي
و انتي مش قادرة حتى تحاولى تكسرى التحكمات دي
و بعدين انتي كل كلامك رابطة نفسك بيا بشكل غريب
يعنى إيه الجملة دي
" وقلت أتطلق زي ما خيخة اتطلقت "
!!!!
هو إنتي عايزة تطلقي علشان مش عارفة توجدي نقطة تلاقي مع زوجك
ولا عايزة تطلقي علشان تقلديني ؟
!!!!!!!!
ليه رابطة حياتك بحياتي ؟
!!

الطلاق مش تقليعة ولا موضة تقلديها يا ست الكل

ففكري تاني انتى عايزة تطلقي ليه

و ربنا يكتبلك الخير كله

________________

الغير معرف

لأ شكرا
مش محتاجة وسيط بيني و بين أي حد
أنا لما أحب أقول لحد حاجة
بقولها بنفسي و مبحتاجش مرسال


إموشن واحدة بتبتسم إبتسامة صفرا

______________________

روما

ماشي يا حبيبتي
:)

sherif hussien said...

ياللا مليش نصيب السنه دي
تتعوض في سنين تانيه انا اجازتي تخلص سبتمبر
ربنا يجازيكي خير علي اللي بتعمليه

بـت خـيـخـة وأي كـلام said...

شريف حسين

إن شاء الله تتعوض

:)

Anonymous said...

يا رب متغبيش علينا

فى شغف للجديد

users online