Friday, February 05, 2016

لـــــــبـــــــؤة






الشهقة والزفرة  والنشوة .. وكأس دِهاق
و زئير صوتها سوطًا يجلد روحه
يناديها : تعالي ..
فــــ تعالت
يقبل .. فــ تدبر
يدنو .. فــ تعرض
يتنهد .. فــ تـتغنج
يأتي على غفلة
فتأتي على مهل
يأتي من خلف
فتأتي من أعلى .. فــ يذل لأسفل ..
 أسفل .. أسفل .. أسفل
أسفل سافلين
ينهر.. فــ تعند
يزجر .. فــ تبيح
يخاصم ... فــ تفجر
يصالح .. فــ تـتـدلـل
يهجر .. فــ تـترفع
يكرم .. فــ تهين
يمسكها .. فــ تهاجمه بــ نهدا كاعب معجونا بالنار
يولج الزُبرة في اللحم الصلب الناعم .. يصهره
فتغرس أظافر الشهوة فى الظهر العاري المُنمَّش .. تنهشه
يشخر .. فــ تزأر
يقضمها ..  فــ تفترس
يلهج .. فــ تلعق
يشتهيها ... فــ تزهد
يُـقـبّـل فيها خطاياها ... فــ تبصق عليه طـُـهره
يأمرها .. فــ لا تطيع
تأمره : كـُن ........... فــ يكون
*
*
*
فــ حبيبة قلبك يا مسكين ... لـــــبـــــؤة

________

إنـــتـــهـــى

19 comments:

Anonymous said...

البوست دا يمثلنى جدا للأسف 🙈😀
Hossam

Anonymous said...

كويس يا نوران بس البوست اللى قبليه كان احلى انا فى البوست دة كأنى بتفرج على مشهد اباحى فقط واما اللى فات كان ملىء بالصور وغنى بس تسلم ايديكى

ابو ملك و مريم said...

مجرمتون مجرمة
😃😃😃😃😃😃

محمد سلامة said...

فعلا لبؤة :)
حد قالى على واحدة مدونة إسمها إنجى
وبتكتب أحسن منك :) هاتى لينك مدونتها

Anonymous said...

ايه هو الدهاق ده ؟ نبيذ ده يعني ولا فودكا ولا مشروب ايه بالظبط ؟
ويعني ايه نهدا كاعب
انتي بتجيبي الكلام العجيب ده منين ؟
وهو خلاص بقى عادى كدة انك تقولي كلمة عيب زي كلمة زبرة؟
الجرأة لازم يكون ليها حدود برضه ومش كل حاجة ينفع تكتبيها
لازم تراعي حدود انك مسلمة و مجوزة وعندك ابن وانك عربية مش اجنبية

بـت خـيـخـة وأي كـلام said...

Hossam

وللأسف ليه ؟
!!
عيش تجربتك لحد الاخر يا حسام واستمتع بكل مافيها حتى ولو كانت تجربة مؤلمة

العلاقات الانسانية مفيهاش اسف
العلاقات الانسانية بكل ما فيها و معاناتنا بين حلوها و مرها بتخلينا ننضج
و النضج حلو يستحق المعاناة اللي بنشوفها
:)

شكرا ليك

______________________


الغير معرف

ممممممممممممممممممممم
هو انا مش فاهمة ليه حضرتك بتقارن بين البوستين .. ده و اللي فات ؟
!!

المقارنة يا فندم بين شيئين او اكثر لازم يكون فى الاساس فيه تشابه بينهم

يعنى مثلا تقارن بين صورتين كل صورة مرسوم فيها وردة
فساعتها اه تقول اى وردة مرسومة بشكل احلى

او تكون طلبت من كذا شخص انهم يكتبوا موضوع عن مساوئ حكم السيسي
و ساعتها تقارن اى موضوع فيهم كان مكتوب بشكل افضل من حيث الاسلوب
و من حيث تضمنه للحقائق

او انك تجيب طماطمتين و تقارن بينهم مين فيهم الاحلى من حيث الحجم و الطزاجة الخ

لكن البوست ده مالهوش اي علاقة بالبوست اللي فات
ولا فيه اى تشابه بينهم علشان يكون فيه وجه مقارنة

حضرتك قلت فى تعليقك كإنك بتتفرج على مشهد اباحي
يبقى علشان تقارن البوست ده بحاجة
يبقى تقارنه بمشهد اباحى اخر
و تقول بعد كدة اى مشهد اباحى كان احلى

:)

شكرا ليك

_______________


ابو ملك ومريم

:))

شكرا يا أحمد

_________________________

محمد سلامة

اللي بيكتبوا احسن مني كتير يا فندم
فانا معرفش حضرتك تقصد مين فيهم بالظبط
خلّي اللي قالك هو اللي يديلك لينك المدونة اللي حضرتك عايزها
:)

شكرا ليك

________________________

الغير معرف

لا يا فندم الدهاق ده مش حاجة
دهاق معناها : ممتلئ
كأس دهاق .. يعني كأس ممتلئ
:)

و نهدا كاعب
النهد هو الثدي
و كاعب معناه : الماسك نفسه .. مش متهدل يعنى ولا مترهل
:))

وأنا بجيب الكلام العجيب ده من القرآن الكريم
:)

و الزبرة يا فندم مهياش كلمة عيب ولا حاجة
و الدليل على كدة ان فى القران الكريم
فيه اية كريمة بتقول
اتوني زبر الحديد
و الزبر في الاية جمع زبرة
و الزبر قطع الحديد الضخمة
و الزبرة قطعة من الحديد الضخم

يعنى الكلمة اصلها مش عيب يا فندم ولا حاجة
:)


هاقولك معلومة عن الكتابة
الكتابة يا فندم نوع من انواع الفن
و الفنون بكل اشكالها .. جنون

والجنون مالهوش حدود .. والا ميكونش جنون

فبالتالى لأ انا مش هاراعي أي حدود لما اكتب اى حاجة
:)

شكرا ليك

ذو النون المصري said...

يااااااااه,, نا كنت فاكر نفسي الوحيد اللي بيدون،، كويس اني لقيت ناس لسه شغاليف في مدوناتهم...

Anonymous said...

هو الصراحه انا مبسوط ولو قلت غير كدا أبقى جاحد والحلو اكتر من المر بكتير ، بس ساعات لما بقعد افكر فى تصرفاتنا و ردود أفعالنا بحس انها غير مفهومه وبعيده عن شخصياتنا تماما ، وادينا بنعانى وبننضج سوا و دا المهم
Hossam

محمد سلامة said...

ماعرفش إنتى ادايقتى ليه
ده هزار
كنت قاعد مع أحد المدونين فقالى إن فيه بنت هجرت التدوين
إسمها إنجى
قال : يعتبر زي نوران أو أحسن شوية
بس مش فاكر اسم مدونتها
فقلت أسألك
كدة الواحد عرفك
مايهزرش معاكى تانى
شكرااااااااااا

بـت خـيـخـة وأي كـلام said...

ذو النون المصري

اهلا بيك
:)

________________

Hossam

استمتع
:)

شكرا ليك

_______________________

محمد سلامة

اتضايقت
!!!

و أنا هتضايق ليه يا فندم ؟!! حضرتك مقولتش حاجة تضايقني

وكون ان حضرتك تعتقد انى اتضايقت تبقى معرفتنيش


ولو كان تعليقك الاول هزار .. فانا ردى عليه كان بجد
فعلا اللي بيكتبوا احسن منى كتيييييييير جدا
فانا معرفش حضرتك تقصد مين فيهم
اما تخلى اللي قالك يديلك لينك مدونتها
او تقولى اسمها بالكامل وانا اعملك سيرش و اجيبلك اللينك بنفسي

:)

شكرا ليك

Anonymous said...

الله عليكى يا نوران ما شاء الله محدش يعرف يغلبك وبحس انك بتحبى الجدل وانا كان قصدى انى مش بتستهوينى الصور الجنسيه مش اكتر ولا اقل والبوست دة مفيهوش خيال واللى قبليه فيه خيال فبيثرينى اكتر ويخلينى مستمتعه

Anonymous said...

وطبعا انتى ليكى الحريه فى الكتابه كما شئتى مش بأمرك بحاجه لاحسن تفتكرينى بحد من حريتك انا قصدى بس انى بحب البوستات اللى فيها خيال اكتر مش بقارن بين بوستين دة اللى قصدى اوضحولك وشكرا ليكى وتسلم ايديكى

Anonymous said...

على فكرة انا بحبك اوى حتى وانتى بتكسرى التابوهات

بـت خـيـخـة وأي كـلام said...

الغير معرفة

:))

لأ انا مبحبش الجدل .. بس بحب المنطق واحب احط النقط فوق الحروف

:)

بس عندي سؤال .. ليه اعتقدتى ان البوست اللى فات فيه خيال والبوست ده مفيهوش ؟
!!!!


عموما هما الإتنين فيهم قدر من خيال
:))


شكرا ليكي
:)

Anonymous said...

فعلا عندك حق يا نوران انا اللى بيخنى الوصف بنى ادمه بقى برأس جاموسه مبعرفش اوصف ههههههه

بـت خـيـخـة وأي كـلام said...

الغير معرفة

يا خبر
!!!!

العفو .. ربنا يعزك دايما يارب
:))

شكرا ليكي

ابراهيم رزق said...

ازيك يا نوران عاملة ايه انتى و شريف
يا رب تكونى بخير

بـت خـيـخـة وأي كـلام said...

ابراهيم رزق

الحمد لله يا ابراهيم .. احنا بخير والحمد لله

:)

شكرا على سؤالك

ENGY ABBAS said...

على فكرة أنا بحبك جدا يا نوران ، لكل امريء من اسمه نصيب وانا بحسك طاقة نور فعلا ، على فكرة انا نفسي اعرف بتوصلي لصور بالروعة دي ازاي ، بنبهر كل مرة و انا بشوف الصور اللي ع التدوينة ، بحسها متعوب فيها جدا وفن في حد ذاته ، بحب كتاباتك بحس انك بتدينا جزء من روحك من غير ما تنقص من روحك حاجة

users online